Via K-forum faldt jeg over min gamle kollega, Lasse Laursens speciale. Dengang jeg var kollega med Lasse sad vi unge og fyldt med energi – med headsæts på, fra 9.00-17.00 foran skærmen og rådgav Erhvervskunder om ADSL og bredbåndsløsninger. Det var dengang der var en lille smule Rock’n’Roll over ISP’erne. Det er der ikke mere. Det var også dengang der var noget der hed Cybercity. Det er der heller ikke mere.  Lasse var dengang en film dude – klart i den mere lette genre, men en film dude, nevertheless!

Og her dukkede han så pludselig op i en mere politisk udgave af film duden. Det kan jeg som udgangspunkt rigtigt godt lide. Jeg er dog ikke sikker på at jeg helt kan lide formen, imellem de overraskende stærke interviewpersoner, og den lidt “hovedet på skrå” agtige, forklarende, ungdoms TV facon” Det er rigtigt godt indhold, stærke udtalelser – især som tidligere Radikal, men det er som om at formen blokerer lidt for budskaberne….

Hvad synes du? Se filmene nedenfor

